Icons for teaching

Teacher's Day (29)

ikonki foto

Ikonki? Co z nimi zrobić? Spodobały mi się takie proste czarno-białe obrazki przyjazne dla drukarki, wyraziste, symboliczne. Będą świetne dla starszaków z podstawówki, gimnazjalistów, licealistów, a nawet dorosłych uczniów, czyli są uniwersalne! Brilliant! Jak ich użyć na lekcji?

Takie ikonki  kojarzą mi się z kostkami Story Cubes:

rory-s-story-cubes-classic-dice-game

Można ich zatem użyć do opowiadania historyjek: uczniowie losują po jednym obrazku i po kolei dopowiadają po jednym zdaniu tak, aby powstała w miarę logiczna i spójna opowieść, e.g. Once upon a time there was a king who wanted to visit his brother. His brother, George, lived on an island. (Past Simple practice, storytelling)

ikonki 1234

Wait! Warto wcześniej zrobić burzę mózgów, aby ustalić, że dany obrazek nie musi reprezentować jednego słowa-rzeczownika, e.g. 1-a castle/a king/history/tower/kingdom/guard, 2-a palm tree/an island/hot countries/hot, 3-a witch/ a hat/a wizard/put a spell/magic/Abracadabra 4-eat/a burger/food/hungry/disgusting/yummy/delicious/a sandwich (brainstorming)

A może podzieleni na pary/grupy uczniowie wylosują 5 obrazków i zbudują wokół nich własną bajkę/ legendę/opowiadanie. (writing practice)

ikonki foto oko

Uczniowie mogą też losować obrazki i budować zdania ćwicząc przerabiane aktualnie struktury- czas przeszły, tryby warunkowe, stronę bierną etc. I saw you yesterday at the club but you didn’t see me. If I see you again, I will call the police. The murderer was seen yesterday at 9 p.m. next to the bank. (grammar practice)

ikonki foto more

A może by tak poćwiczyć tworzenie definicji i układanie zagadek o ikonkach? It’s small. It’s made of metal. You can use it at school or office. Is it a paper clip? Yes! (definition practice)

Ostatni pomysł można zamienić w grę: uczniowie siedzą w kole. Po kolei definiują swoje obrazki. Kto zgadnie jaka to ikonka kładzie ją pod krzesłem, wygrywa ten, kto uzbiera najwięcej ikonek. (game, definition practice)

Można też rozdać uczniom niepocięty arkusz z ikonkami i przeczytać przygotowaną wcześniej historyjkę, a uczniowie zakreślają usłyszane ikonki i numerują je zgodnie z chronologicznym przebiegiem opowieści. (listening comprehension) Potem można poprosić uczniów o odtworzenie wysłuchanej historii.

A gdyby tak innym razem rozdać uczniom małe karteczki i poprosić, aby narysowali własne ikonki? Potem wymieszane symbole posłużą do stworzenia kolejnej opowieści. Nie trzeba być artystą aby narysować prosty symbol, a dumny uczeń na długo zapamięta lekcję na której jego obrazek przyczynił się do stworzenia ciekawej opowieści. (speaking practice)

Tu można pobrać ikonki/ download here

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *