We love commercials, don’t we?

Teacher's Day (25)

Nie cierpię reklam. Nie cierpię ich z wielu względów. Wiadomo: przerywają film w ciekawym momencie, każą konsultować się z lekarzem lub farmaceutą, sugerują, że potrzebujemy pożyczki albo że na naszym świątecznym stole  powinniśmy jeszcze postawić plastikową butelkę z kultowym amerykańskim napojem lub pędzić natychmiast do sklepu, bo taka okazja jak ta może się nie powtórzyć.

Wyjątek stanowią reklamy ciekawe, pomysłowe, śmieszne lub wzruszające, takie kompaktowe historyjki przy których zapala mi się lampka, która podpowiada, że będę mogła tę czy inną reklamę wykorzystać  na lekcji. Takie reklamy uwielbiam, bo są użyteczne. „You are so pragmatic, it’s scary” jak mawiał mój wykładowca.

Jakie są zalety reklam? Czy warto ich użyć na lekcji? Jak to zrobić? Zaraz rozwieję wszelakie wątpliwości.

  • reklamy idealnie nadają się na początek lekcji (warm-up) lub na koniec zajęć (cooler), bo są krótkimi filmikami, które można powiązać z tematyką naszych lekcji
  • można też zbudować wokół jednej lub kilku reklam całą lekcję jeśli jest taka potrzeba/ ochota i wtedy będą świetną bazą na zastępstwo/ lekcję indywidualną/konwersację
  • idealne dla różnych poziomów zaawansowania-tej samej reklamy można użyć na różnych poziomach wtajemniczenia/ z różnymi grupami wiekowymi- wystarczy przygotować zróżnicowane pytania/ zadania (great for mixed-ability classes!)
  • Zanim obejrzymy reklamę, zdradzamy tytuł/ początek/ ogólną tematykę lub koniec filmiku, a uczniowie przewidują co będzie dalej/ co było wcześniej (predictions) Before you watch it, guess….Before you watch it, tell me…..
  • Zanim obejrzymy reklamę, prosimy uczniów, aby zrobili listę Before you watch it, make a list of 5 animals/  words connected with…/ adjectives/ costumes/etc., potem oglądają i odhaczają te elementy, które pojawiły się w reklamie
  • Pauza! Zatrzymaj reklamę przed wielkim finałem i zadaj kilka pytań szczegółowych do tego co już zobaczyli i spytaj o to co wydarzy się na końcu.
  • Użyj pauzy, żeby uczniowie przewidzieli jakie słowa zaraz padną.
  • Obejrzyj reklamę bez głosu, niech zgadują słowa, kwestie wypowiadane przez bohaterów
  • A może sam dźwięk, bez obrazu? i do tego pytania:Where is he now? What is he wearing? etc.
  • Pokaż kadr z reklamy, uczniowie zgadują jaki produkt/usługa jest reklamowana
  • Podsumowanie: Did you like this commercial? What would you do in this situation? etc.
  • Poproś uczniów, aby odegrali reklamę lub jej fragment
  • Tell me the story- skoro reklamy to często takie małe historyjki to można ich użyć, żeby poćwiczyć czasy Present Simple/Past Simple lub bardziej zaawansowane struktury gramatyczne e.g. So he orders a book and starts learning English/ He bought a suitcase, packed it and went…..
  • Co jeśli uczniowie widzieli już reklamę wcześniej? No worries! Przecież widzieli ją pewnie raz i nie znają szczegółów, a my mamy właśnie w planach drążenie wszystkich detali związanych z filmikiem;-)

dz

link do filmu

Pytania do tego filmu/ Questions for this video:

What is the title of the book he has bought?

Where does he study English? 

How old is he?

What methods does he use to study? 

What words/ phrases has he learnt?

What kinds of transport does he use?

What is his motivation to study English?

What is your motivation to study English?

Where do you buy books? Why?

What message do we get from the video?

 

 

 

costume

link do filmu

The video is about a little girl who wants to go to a fancy dress party. What are the typical costumes that little girls usually choose to wear? Let’s brainstorm some ideas and write them on the board. 

The girl’s mother has many ideas for original costumes. Make a list of 5 costumes that you think we will see in the video. Ready? OK, now watch and check if you were right, tick the costumes shown in the video.

Watch this fragment again and write down all the costumes prepared by the girl’s mum.

Pauza zanim się wyjaśni dlaczego dziewczynka wybrała czerwoną sukienkę:

Why is she wearing a red dress? /Brainstorming/

Watch the final scene and check.

Watch it again. Write what  happened in the video. Start like that:

A little girl wanted to go to a fancy dress party. She wanted to have an original costume. ……….

 

lion

 

link do filmu

pytania do filmu:

  • Have you ever worn an animal costume?
  • Which animal costume would you like to wear?
  • What animals are good/suitable for costumes?
  • Tu można odwrócić kota ogonem i zdradzić koniec filmiku:A man buys a lion’s mane for his dog, can you guess why?

 

 

paper

link do reklamy

Teraz coś w tematyce BULLYING, świetna reklama nie tylko na angielski, ale i na godzinę wychowawczą:

Do you know the game „Paper, rock, scissors” ?

What are the rules of the game?

What is the video about?

What is the motto of the video?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *