My British collection and tips how to use it

teachers-day-2

 

british

Gdy pojawiają się na lekcji, zawsze wzbudzają emocje i prowokują pytania. Pozwólcie, że zacytuję kilka:

Skąd Pani to ma? Ale super kolekcja, gdzie Pani to kupiła? To Pani była w Londynie? Czy Pani jest Angielką? 🙂

Psssst! Takie Brytyjskie gadżety niekoniecznie pochodzą z Londynu…ale o tym uczniowie wiedzieć nie muszą.

Kiedy mogą się przydać? Jak ich użyć na lekcji?

  1. Wystawa– stoisko z okazji Dnia Brytyjskiego w szkole/Dni Języków obcych/dni otwarte szkoły
  2. Prawdziwe funty– żeby uczniowie wiedzieli, że waluta Wielkiej Brytanii to nie dolary czy euro, żeby dotknęli i zobaczyli to zapamiętają, do poćwiczenia cen-How much is this map? It’s 5 pounds/ten pence. Do odgrywania scenki ‚W sklepie’: Imagine you are a tourist in London and you want to buy some souvenirs…
  3. Brytyjskie pudełka mogą skrywać karteczki do gry powtórkowej albo do losowania haseł gdy gramy w Wisielca czy Kalambury.
  4. Z filiżanek korzystałam gdy: na kółku próbowaliśmy jak smakuje herbata z mlekiem, gdy na lekcji przenieśliśmy się do Londyńskiej herbaciarni i zamawialiśmy herbatę z różnymi dodatkami (milk/honey/a slice of lemon/ginger/ brown sugar/ raspberry juice etc.
  5. Filiżanki przydały się też w ubiegłym roku podczas popołudniowej imprezy ‚Five o’clock tea with her Majesty the Queen’
  6. Mam też koszulkę z Union Jackiem i czapkę w szkocką kratę /zakupione za grosze w second handzie/. Koszulka wykorzystana na stoisku angielskim podczas Dnia Otwartego Szkoły, a czapkę pożyczyłam koledze przebranemu za Szkota podczas Dnia Szkockiego.
  7. Mapy/przewodniki: przede wszystkim do lekcji w sklepie i pokazania różnicy pomiędzy the UK/Great Britain/England.

A co skrywają wasze kolekcje brytyjskich gadżetów i jak je wykorzystujecie?

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *